Köpeklerde Parvoviral Enterit

Köpeklerde Parvoviral Enterit (Kanlı İshal)

Hastalığa neden olur virüs Canine Parvovirüs Tip-2 (CPV) dir.Virüs köpeklerde iki sendroma sebep olur.

1) Akut miyokarditis ( ani ve hızlı gelişen kalp yetmezliği)

2) Hemorajik enteritis (kanlı ishal)

Hastalık akut (hızlı) seyirlidir. Hasta yaşının büyük olması ve tedaviye erken başlanması tedavi sürecini olumlu yönde etkiler ancak 4. günde tedaviye yanıt alınmazsa prognoz(gidişat) kötüdür.

Virüs dış ortamda uzun süre yaşayabilmekle beraber ısıya , alkole ve deterjanlara oldukça dayanıklıdır. En iyi dezenfektan sodyum hipoklorid (çamaşır suyu) dir. Bulaşma solunum yolu, direkt temasla, insanların giysileri ve ayakkabıları ile rahatlıkla sağlanır.

Doberman pincher, labrador, alman kurdu, alaska kazak köpekleri , rotweiller ve sataffordshire gibi ırklar hastalığa daha duyarlı(yatkın) dır. Hastalık temmuz-eylül aylarında daha sık görülmektedir. Kısır hayvanlarda risk ciddi derecede azalmakta olup , aşıları olmayan dostlarımız 13 kat daha risk altındadır. 1 yaşın altındaki köpeklerde görülme oranı daha fazladır. kalabalık ortam, stres, bakım ve yaşam koşullarının kötü olması, parazitler ve diğer hastalıklar hastalığı şiddetlendirir.

Klinik belirtiler; Kusma şiddetlidir. Halsizlik , iştah kaybı ve ishal kendinibelli eder. İshal kanlı ve pis kokulu devam eder. Erken dönemlerde ateş olabilir. Yavruların çoğunda miypkarditis görülür.

Tedavi; Hastalığın şiddetine göre, prognoz ve hekimin tercihine göre şekillenir. Sıvı sağaltımı, geniş spektrumlu antibiyotikler, beslenme programı, kusma ve ishalin kontrole alınması, yaşam kalitesinin artırılması şeklinde devam eder.

Korunma; aşılar mutlaka devamlı ve gününde yaptırılmalıdır.

Bu site, Sitesepeti ve Solido Grup güvencesi ile hazırlanmıştır. Copyright © 2014