Kedi Ve Köpeklerde Çikolata Zehirlenmesi

KEDİ VE KÖPEKLERDE ÇİKOLATA VE METİLKSANTİN TOKSİKASYONU (ZEHİRLENMESİ)

Çikolatada bulunan metilksantin alkaloidlerinin aşırı miktarda alınmaları sonucunda şekillenen gastroenterik(mide barsak yangısı) ,nörolojik ve kardiyak toksikasyondur. Çikolatada bulunan metilksantinler kafein ve teobromindir.

Teobrimin çikolatanın dışında kolada, kafein ise kahve, çay, kola, soğuk algınlığı ve migren ilaçlarında bulunur.

100 mg/kg teobrimin alınmasını takiben belirtiler ortaya çıkar. Kafeinde ise bu oran 140 mg/kg dır.

KLİNİK BELİRTİLER

Klinik bulgular sindirimi takiben 1-4 saat sonra şekillenir. Belirtiler kusma, ishal, hiperaktivite, sık sık idrar yapma, düzensiz hareket ve kasılmalar (ataksi) , kaslarda tremor(titreme), aritmi, hipotermi, koma ve akabinde ölümle neticelenir.

Laboratuvar bulgularında hipoglisemi( kan şekerinin düşmesi) , proteinüri(idrarda protein) görülebilir.

Tedavide ; spesifik bir antidot yoktur. Daha fazla sindirimi ve emilimi engellemek adına hayvan kusturulur.

Çırpınmaları ve titremeleri engellemek için sedasyon uygulanır.

Mideyi korumak adına mide koruyucular yapılabilir.

Semptomatik tedaviye devam edilir ve uzun süre uygulanabilir.

Korunmak için; küçük dostlarımıza ev yemekleri, çikolata ve kafein içeren gıdalardan uzak tutmalı ve veteriner hekiminizin önerdiği mamaların dışına çıkmamalıyız. Herhangi bir klinik belirti ya da şüphelenmede hekiminize başvurmalısınız. Kusma ve ishal durumlarını daha çok dikkate almalıyız. Küçük dostlarımızı gezdirirken daha iyi takip etmeli ve olası şeyleri yemelerine ağıza almalarına engel olmalıyız.

Bu site, Sitesepeti ve Solido Grup güvencesi ile hazırlanmıştır. Copyright © 2014